September, oktober en november

Het allereerste thema in september was gelijk een hele moeilijke voor mij: Beestenboel. Geen idee wat ik daar nou mee moest. Ik wilde graag een uiltje appliceren zoals ik op het blog van Linda (zie de kolom rechts) gezien had, maar ook daarvoor lukte het me maar niet een geschikt patroontje te vinden. Uiteindelijk vond ik een borduurpatroontje voor de machine, en dat heb ik uitgewerkt. Ik vind het niet helemaal geslaagd, en heb het lapje ook nog niet verder uitgewerkt, maar het patroontje op zich vind ik heel leuk, en het laat zich mooi uitborduren. Misschien doe ik het nog wel een keer opnieuw, maar dan in een wat mooiere kleurencombinatie.

Toen kwam oktober. En wéér een heel moeilijk thema (voor mij tenminste): oud en nieuw. Toen hoorde ik dat Janneke, het dochtertje van Lisette jarig was. En ik had net zulke leuke nieuwe borduurpatroontjes. Ineens had ik een idee voor het thema: ik maakte een nieuw schortje, en borduurde dat met een inmiddels 58 jaar oud figuurtje, namelijk Janneke van Annie M.G. Schmidts Jip en Janneke. Het schortje werd met veel enthousiasme ontvangen!

En dan is er nu het thema “Boeken”. November is al bijna om, en terwijl ik wel een idee had, heb ik het nog niet uitgevoerd. Het wordt wederom een project op de borduurmachine, ik heb namelijk laatste hele leuke patroontjes gekocht voor boekenleggers. Ik hoop in de laatste (koude) dagen van deze maand nog de tijd te vinden, want het nieuwe thema voor december is ook alweer bekend. Winter deze keer, en daar kan ik wel wat mee!!!

Dit bericht werd geplaatst in November 2010: Boeken, Oktober 2010: Jong & Oud, September 2010: Beestenboel. Bookmark de permalink .

2 reacties op September, oktober en november

  1. Edje zegt:

    Ohhhh ik vind dat schortje leuuuuk!!!
    Super die borduurdingetjes! Ik zit al jaaaren te twijfelen of ik ook een borduurmachine aan moet schaffen of niet (en nu ik een dochter heb komt die vraag weer terug) maar ik vraag me dan af of je er ook echt veel mee doet? Gebruik jij het veel?
    En welke machine heb je?

  2. kaatjeskeet zegt:

    Zo jij doet een heel kwartaal in eens 🙂 Je hebt mooie dingen gemaakt!

Geef een reactie

